2015-а - апокалипсисът на инди игрите

Алекс и Асен ни развеждат из света на инди игрите

В рубриката "Бета геймс" на предаването "Шоколад" Алекс и Асен Бакалов ни заведоха в света на инди игрите.

Терминът "Инди игри" обхваща различни софтуерни разработки в развлекателната област на независими автори, които използват платформи, за да достигнат директно до крайните производители. По този начин те съкращават голяма част от процеса, характерен за големите производители, които имат свои агенти, занимаващи се с различните лицензи и договорни отношения между различните платформи.

Нещата тръгват още от далечната 1976 година с първия независим разработчик Джойс Вайсбейкър, който създава игра за конзола RCA Studio II. През 90-те години на XX век се появява sharware модела, където потребителите си споделят игри. В този период фокусът е върху PC гейминга. 2000 година е повратна точка за инди игрите, когато започва появяването на няколко големи платформи за финансиране като Steam. Оформят се crowd sourcing сайтове, където всеки може да помогне на дивелъпърите.

През 2015 година идва "инди апокалипсисът". В този момент пазарът са напълва с "всякакви" инди производители на игри не само за PC, но и за конзоли. Сред най-големите хитове в инди индустрията на видеоигрите са Undertale, Minecraft, World of Goo.

Още от Шоколад