Туршията и киселото зеле - естествени пробиотици, които ни пазят през зимата

С туршиите подсилваме здравето на храносмилателния тракт
За да сме здрави и в добра кондиция, трябва да поддържаме добра чревна флора. Има два начина да постигнем това - като приемаме пробиотични добавки или като консумирате пробиотични храни.

Зимата, за разлика от пролетта и лятото, е сезон, в който няма изобилие от свежи и пресни плодове и зеленчуци. Затова пък традицията е предала един много ефективен процес на съхраняване на храната и обогатяването ѝ с естествени Грам-положителни бактерии, които поддържат доброто здраве на храносмилателния тракт.

“Това е процесът на ферментация, който представлява разграждането на въглехидратите до пируват и лактат, т.е. развиваме добри лактобацили в зеленчуците и плодовете, които ферментираме и осигуряваме една пробиотична храна, с която подсилваме здравето на храносмилателния тракт", казва нутриционистът Яна Данаилова.

За целта през зимния сезон на трапезата ни могат да присъстват различни видове туршии, кисело зеле, което е особено полезно.
Чуйте целия разговор в звуковия файл.