Програмите „Христо Ботев“ и „Хоризонт“ – как се оценява традицията

Разговор на Михайлина Павлова с Поля Станчева, Еди Емирян и Таня Димова в ''Мрежата''

Двете национални програма на БНР отбелязват своя 50-годишен юбилей. Празникът ще продължи с поредица предавания, които разкриват магията на радиото, подкастът „Радиото помни“ предлага звукови картини, събирани пет десетилетия, а двете дигитални фотоизложби „50 години в 50 кадъра " проследяват живота на програмите. От 4 януари всички национални и регионални информационни емисии на БНР започват с нови, обединяващи сигнали.

В „Мрежата“ разговор за всичко това, а и не само, с програмния директор на Българското националното радио Поля Станчева и с журналиста Еди Емирян.

Да гарантираме устойчиво развитие

Поля Станчева: "Огромната медийна фрагментация, раздробеността на медийното потребление ни поставя като обществена медия в едни нови условия, в които трябва да се борим за нашата аудитория. Ние трябва да предложим на нашия слушател това, което иска да чуе, там където иска да го чуе, и тогава, когато иска да го чуе. Имаме сериозната задача да привлечем младежката аудитория с подходящо съдържание, но и на платформи, които те използват, защото ако ние не останем релевантни на младата аудитория, то няма как да си гарантираме устойчиво развитие и следващото поколение просто ще бъде загубено за нас."

Гласът на Радиото

Еди Емирян: "Гласът на Радиото се е променил, разбира се. И ако преди 50 години „Хоризонт“ даде старт на нова форма на общуване с аудиторията, на един по-пряк контакт с нея, то днес публиката слуша различно. Днес живеем по-бързо и днес чуваме по друг начин радиото, но неговият сигнал както и тогава, така и сега, трябва да достигне до слушателя, изпълнен със съответното съдържание. И по това трябва да се работи."

Поля Станчева: "Съдържанието, което специално програма „Христо Ботев“ предлага, е изключително високо стойностно. То е уникално. Всъщност и двете програми изпълняват мисията на БНР, която трябва да информира, да образова, да забавлява.

В годината, която премина под знака на Covid, медийни анализи показват, че обществените медии създадоха една по-добра и по-защитена реалност, в която аудиторията потърси и намери убежище. Там тя се приюти и скри от пандемията."

Целия разговор можете да чуете в прикачения файл.

Още от Мрежата