Лора Джийн: Масовата мода загива

Хората вече се интересуват от историята на дрехата, която носят, казва дизайнерката със собствен бранд

Повече за Лора Джийн ще научите от предаването ''Време за живот''

Тя е Лора Николаева. Брандът, който създава, стои зад елегантното име Lora Gene и носи в себе си неволна препратка към личността на Норма Джийн, но идеологията му е категорична – създаден е с любов и уважение към жената и нейната необходимост да носи дрехата като такава - дреха, която има своята история преди да бъде сложена на закачалка в нечий гардероб.
 
Да имаш стил в заявяването на позиция е колкото лесно, толкова и трудно. Лесно е, когато е част от себеизразяването ти, а трудността е в извървяването на пътя и преминаването през промени и провали. Лора Джийн, която е от България, но от години живее в Лондон, е от тази порода млади предприемачи. Тя създава марка с вече десетгодишна история и смело разчупва някои от масово възприетите стереотипи в модата, свързани с производството на дрехите, тяхното количество, качество и стойност. Лора произвежда облекла, определяни като интелигентни дрехи. Интелигентни, защото са създадени с мисъл и отношение не само към кройката и материите, но и към човешкия труд и природата.
Какво е да си в бранша, но и да се опълчиш срещу него и вътрешните му закони, колко голямо е лицемерното лице на лесно достъпните марки, кой определя стандартите в  размерите на дрехите, както и моделите, които ги представят?

„За съжаление модата в момента е една индустрия,  в която има много проблеми и те са от всякакъв вид. Липсата на съюзи, на браншови организации, които да защитават интересите, които работят в текстилната индустрия, са само част от тях. Масовата мода, която е на улицата, загива. Не с темповете, с които ни се иска, но истината е, че в масовата или т.нар бърза мода ще видим огромна разлика в начина й на потребление и това ще се случи до пет шест години. Дори този тип брандове започнаха да правят екосъобразни колекции, което означава, че имат нужда да влязат в това течение. Клиентите, хората, които потребяват нас като производители и дизайнери, имат голяма промяна в отношението. Те започнаха да се интересуват какво стои зад историята на една дреха.“

Снимка: Личен архив

За десет години Lora Gene преминава през различни периоди, но един от тях е изключително важен.

„За мен най-големият катализатор беше преди четири години, когато стигнахме до десетки хиляди продажби на годишна база. Нещата не се случваха, виждах много трудности и от наша страна, но и от страна на изпълнители и подизпълнители. Имаше една изключително трудна амалгама, в която никой не печели, опитвахме се да преборим нещо, което не е ползотворно за никого и тогава започнах да премислям бизнес модела, в който съществуваме и как да ни заведе напред, но без да нарушава баланса на света, в който живеем.

Всички  текстилни нишки идват от земята и човек, който познава това нещо като продукт, не може да остане безразличен към факта, че се използват природни ресурси в огромни количества. Осъзнах, че не е възможно да функционираме в този модел дълго време. Би трябвало всички да реиновираме начина, по който бизнесите функционират.

Малкият бизнес има възможността да прояви гъвкавост в израстването и изграждането на нови структури, които да сложат едно ново начало за следващите поколения“, смята дизайнерката. 

Интервюто с Лора Джийн можете да чуете в звуковия файл. 

Още от Време за живот