Няколко идеи за следпразничен детокс

За добър детокс е необходимо да се включат храни със силен антиоксидантен потенциал

Празничните дни ни зареждат с много положителна енергия, но пък пълните трапези дни наред са предизвикателство за всеки организъм. Особено след пости, когато в продължение на два месеца хората са се въздържали от тежка и мазна храна, каквито са животинските храните. 

“Повишената консумация на меса, яйца и алкохол са най-честата причина да се чувстваме доста зле след тези празници. Освен това има и обездвижване през тези дни, което допълнително затруднява метаболитните процеси и в резултат на това се наблюдава умора и болки и подуване на корема”, казва фитотерапевтът и консултант по балансирано хранене Бояна Иванова.

Затова е необходимо да се направи следпразничен детокс. Това би подобрило здравето на черния ни дроб, ще се подобри метаболизма ни, което пък ще ни помогне и за подготовката за летния сезон. В резултат от тези промени ще се повиши и енергията ни, което съответно оказва влияние и върху качеството на работния процес.

За добър детокс е необходимо да се включат храни със силен антиоксидантен потенциал. Такива са горските плодове, зеленолистните зеленчуци и тези, богати на Омега 3, като ядки, тахани, мазни риби. 

Още за ползите от следпразничния детокс, както и рецепти - чуйте в разговора на Елена Пъневска с Бояна Иванова.
Още от Ритъмът на столицата