Видинско училище със знак за качество за работата си в международен проект

фрагмент от ''Цветовете на деня'' 20.06.2021



Знак за качество "Пример на добра практика " от френската национална агенция "Erasmus+" получи ОУ "Любен Каравелов" Видин за своята  работа в международния проект "Семената на разказвачите" Знакът се  дава на  проекти, чието изпълнение и резултати са с много високо качество. Проектът включва иновативни педагогически практики, нещо, което се оказва  голямо предизвикателство към преподаватели и ученици - обяснява директорът Галина Нетова:


"За успеха на проекта много донесе и партньорството ни... Защо точно такъв проект? Искахме да позволим на учениците си да разказват истории без всякакви помощни материали... Какво създадохме на практика?... Имаме специален сайт, създадено педагогическо ръководство, библиотека с 300 приказки... Създадохме уеб радио, има 20 видеоклипа на деца."


онлайн работа по проектаКъм проекта интерес имат колеги от България и от целия свят, на заключителното събитие учители споделят, че са имали възможност да приложат вече някои от продуктите в часовете си.


Видеата, които създават децата,  трябва да са авторски без заемки от други места, което дава възможност за творческа работа и развихряне на въображението на децата. По време на пандемията работят онлайн и правят всичко в домашни условия, казва Колетка Павлова, начален учител: 


"Бяха заснети съвсем изчистено приказките, които децата разказваха... Доста трудна работа беше създаването на тези видеа, но пък резултатът е страхотен... Децата много се забавляваха и се справиха като много добри оратори. Запознаха се с много приказки, да разказват свободно, научиха се да ползват жестове, мимики, така че да бъдат добре разбрани. Ефектът, който се целеше да могат свободно да разказват, се получи...


 Магдалена Димитрова от 3. клас участва в проекта с две български народни приказки, разказва приказките и ги създава като видео  с техниката "Театър на сенките". Това са "Дядо и ряпа" и "Трици и халва":


"Направих Театъра на сенките като гледах от една книжка за "Дядо и ряпа" как да ги нарисувам...нарисувах ги на черен лист и ги изрязах, после ги залепих, взех кутия, залепих черен лист върху нея и написах "Дядо и ряпа" . Направих дупки, за да могат героите да се хващат за кръста  и да дърпат ряпата..."

Магдалена Димитрова, участник в проекта, с приказката


Сияна Борисова е третокласничка, тя също участва в проекта като разказва приказката "Дядовата питка" и прилага древна японска техника:


"Участвах с техниката камишибай, това е древна японска техника на първите разказвачи на истории по улиците... Аз бях с едно момче, което ми помагаше като вдигаше картите и слагаше нови... Научих се да разказвам по-свободно и по-добре и да не се притеснявам от публиката.."

Сияна Борисова, 3 клас

Работата в проекта е предизвикателство за участниците в него, казва Красимира Иванова, начален учител :

"Наистина това беше предизвикателство за нас... Смисълът на проекта беше точно това - да ги научим да говорят и да разказват... Ние учихме децата, но учихме и себе си... Поставили сме си задачата - да направим всичко възможно това, което направихме, да го прилагаме в работата си."

Още от Цветовете на деня