Лиляна Русковска: Професията учител обогатява

Интервю на Кремена Данева с Лиляна Русковска в предаването ''Рано в неделя''

Лиляна Русковска е един от известните педагогически специалисти и ръководители в сферата на образованието в Пловдив, с над 50 годишна практика. В момента тя е управител на Център за опит и идеи и се занимава с обучения и проекти в областта на образованието, изкуството и комуникациите. Скоро излезе последната ѝ книга  "Речник на преживените думи". 30- те разказани в нея истории са свързани с различни, интересни сюжети от живота на авторката, задават въпроси и търсят отговори, предизвикват читателя да вникне в своя собствен свят и да анализира себе си и другите.

Интересът на Лиляна Русковска към професията учител се оформил още в детските ѝ години. След като завършила втори курс специалност "Химия и производствен профил" в Софийския университет "Св. Климент Охридски" се отказала и започнала да учи педагогическа специалност в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски": 

По думите ѝ професия на учителя повече дава, отколкото отнема:

"Даже мисля, че такива трудни ситуации, в които изпада човек в своята професия, аз лично не съм ги намирала за трудни, намирала съм ги за провокативни - такива, които провокират творческата ми мисъл, вземането на решения в момента, което ми дава възможност да проявя себе си. В определени ситуации човек проявява себе си, а учениците създават такива ситуации за проява на себе си", каза за БНР Лиляна Русковска.

Екип от преподаватели             Снима: личен архив

Според Лиляна Русковска нейните учители са учениците ѝ:

"Те ме научиха и продължават да ме учат, защото сега аз съм в пенсия, но продължавам да се занимава с обучение. Общувам постоянно с ученици от 8 до 12  клас и те продължават да ме учат. Продължавам да се изненадвам от това, което не съм знаела за себе си. Продължавам да се изненадвам от това, че не разбирам обективно новото време, в което живеем", допълни в предаването "Рано в неделя".

Тя коментира, че е необходимо да се скъси обема на уроците в учебниците:

"Второто нещо, което бих направила е задължително да има връзка с практиката и живота. Ако има такива въпроси в учебниците, ученикът разбира, че трябва да има тези знания".

Повече можете да чуете в звуковия файл.
Още от Рано в неделя