Емил Спахийски: Бюрокрацията в ЕС наложи пандемични практики държавите да са рекламодатели в медиите

Интервю на Силвия Великова с Емил Спахийски

"Това, което мога да кажа, че освен подобряване на съдържанието на изданията, предстои те да стъпят много силно в дигиталната сфера, но и 100 процента е сигурно, че няма политическа цензура в тези вестници", каза в "Преди всички" новият главен редактор на вестниците Монитор и Телеграф Емил Спахийски.

"Логиката на един вестник е да има отношение към читателят. Ние ще търсим доверието на читателя. В момента, когато едни вестник започне да лъже, той умира.

Още повече, че голяма част от информациите в интернет са неверни или само копи-пейст. Но и вестниците трябва да бъдат в крак с новите технологии, но също и да разчитат на проврени източници и проверени журналисти", смята Спахийски.

"Когато е нещо е платено като материал, ще се описва, че е платено. Това важи и за политическата реклама ще бъде обозначена в нашите медии.

Но другата важна тема е как пострада свободата на словото. Това става покрай едни грешни и бих казал пандемични практики, които бюрокрацията в ЕС наложи в Европа и това е, че превърна държавите като едни от най-големите рекламодатели в медиите.

Това са по европейските програми, по програмите за комуникации и чрез тези пари се поставиха под контрол много медии и много медии бяха унищожени.

Второто нещо е продажбата на съдържание, особено във вестниците, където няма бързо оборотни реклами. Тогава много хора се изкушават да продават съдържание и да защитават каузи, които са далеч от журналистиката", каза още Спахийски.

Спахийски се надява да се върне имиджа на изданията, които е поел, те да станат крайъгълен камък на журналистиката.

По думите му третата сега предизборна кампания е на нивото Радев срещу всички останали  /ГЕРБ, прокуратура и ДПС/ и българинът пак ще направи грешката къде са разделителните линии и ще си гласува за тези, които си обича и досега, смята Спахийски.

Още по темата в звуковия файл .

Още от Преди всички