ЕС финансира с 11,9 млрд. евро изграждането на нова транспортна инфраструктура на територията на общността

Транспортът има основно значение за ефективността на европейската икономика. За да бъдат изградени по-добри транспортни връзки в Европа до 26 февруари 2015 г. държавите членки трябва да представят своите предложения.

Осигуреното финансиране е 11, 9 млрд. евро, като това е най-голямата сума, отпускана наведнъж за изграждане на транспортна инфраструктура.

Иначе, в рамките на новия Механизъм за свързване на Европа (МСЕ) финансирането от ЕС за транспорта в периода 2014 - 2020 г. е увеличено три пъти до 26 млрд. евро (в сравнение с 8 млрд. евро за 2007 - 2013 г.)

Целта на промяната в политиката на ЕС по отношение транспортната инфраструктура е да бъде изградена основна мрежа между 28-те държави членки, която да насърчава икономическия растеж и конкурентоспособността. Тя ще свързва Изтока със Запада и ще замени разнородните транспортни мрежи.

По думите на Петър Петров, съветник "Преса и медии" в Представителството на Европейската комисия в България, "до 2030 г. транспортната мрежа трябва да бъде изградена и да свързва 94 главни европейски пристанища с железопътни и пътни връзки; 38 ключови летища с железопътни връзки към големите градове; 15 хиляди км железопътни линии за високоскоростни влакове, както и да реализира 35 трансгранични проекта".

За да стане факт новата транспортна мрежа в Европа, основополагащ момент е изграждането на 9 транспортни коридора, като всеки от тях трябва да обхваща най-малко 3 вида транспорт, 3 държави членки и 2 трансгранични проекта.

Осъществяването на трансевропейската транспортна мрежа няма да стане бързо, но целта е до 2050 г. времето за пътуване на голяма част от европейските граждани и служителите в предприятия да се намали на не повече от 30 минути. 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!