Как изглежда Европейският парламент в огледалото на българските медии?

Снимка: БГНЕС

Днес в Дома на Европа в София,  Информационното бюро на Европейския парламент в България и Фондация Медийна демокрация представят анализ на медийното отразяване на дейността на ЕП през втората половина на 2014 г. 

Основни тенденции след изборите за Европейски парламент: След информационния бум, произведен от кампанията за евровота,през втората половина на годината отразяването на теми,свързани с ЕП,чувствително се свива.
В същото време е налице видимо префокусиране на медийното съдържание. Силната доминация на вътрешнополитическа реторика в предходния период отстъпва място на концентрираното отразяване на новите мандати на Европарламента и Европейската комисия. В центъра на медийния дневен ред са процедурите за избор на ново ръководство на европейските институции, формирането на парламентарните групи и комисии и преди всичко дебатите около съставянето на ЕК. В ехото на темата за евровота. До края на 2014г. темата за състоялите се избори за ЕП продължава да отеква в медийното пространство като знаковото събитие на годината, което предопределя редица важни развития както на национален, така и на европейски терен.
Две кампании - два различни канала за комуникация
През годината българските представители на ЕП участват активно и в кампанията за евроизборите и в кампанията за избор на Народно събрание. Разрезът на отразяването по видове медии показва, че по време на официалната агитация за евроизборите основен канал за информация са онлайн медиите (74%).
За изборите за национален парламент пък концентрацията на публикации е в пресата (75%)

Целият материал на Ирина Недева можете да чуете в звуковия файл




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!