Корабният транспорт в ЕС не е отбелязал ръст от 15 години


Делът на морския транспорт на стоки в Европа не отбелязва ръст в последните 15 години, въпреки че той е по-добрата алтернатива от превозването на продукцията по шосе от гледна точка на замърсяването, смятат представители на корабни компании. В момента около 40% процента от стоките, търгувани в рамките на Евросъюза, са транспортирани по вода, а делът на сухоземния транспорт е 45 на сто. Ерик Банел от Асоциацията на френските собственици на кораби посочва, че въпреки че преминаването към по-чист транспорт е един от приоритетите на Европейската транспортна политика, заложените цели все още не са постигнати. Друг представител на френския корабен сектор смята, че стагнацията на европейско равнище може да се обясни с разширяването на Евросъюза с държави, които нямат излаз на вода. Според представителите на компаниите шосейният транспорт има предимството, че не плаща директно за инфраструктурата, която ползва и за замърсяването, което причинява.

Възможно е въвеждането на нов спасителен план за Гърция, ако до юни тя не започне да се финансира на пазарите. Това обяви испанският министър на икономиката Луис де Гиндос, според когото възможността за подобно финансиране не е особено вероятна.  Министърът посочи, че  става дума за финансова линия, придружена от условия, подобна на предишните.  Изявлението му идва след изказването на говорител на председателя на Еврогрупата, че в момента финансовите министри на страните във валутния съюз обсъждат трети спасителен план.  Партньорите на Атина се съгласиха да продължат с четири  месеца програмата й за финансиране, но посочиха, че средствата  по нея няма да бъдат преведени преди  април. 

Още европейски новини:

www.euranetplus-inside.eu




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!