Европейската комисия и отпадането на деца от училищата в България

Ниското качество на образователната система в България беше причина Европейската комисия в своя доклад от началото на тази година да положи усилия да идентифицира проблема и да предложи адекватно решение. Стана ясно, че един от основните проблеми е преждевременното напускане на децата и младежите от училище. През месец май Комисията направи и своите препоръки към България. В целия ЕС страната ни е с най-много отпадащи от системата на образование деца в най-ранна възраст. През последните пет години около 7000 деца не са ходили на училище изобщо или са го напуснали преждевременно. Тази повече от тревожна тенденция засяга предимно деца от етническите малцинства в България. Големият проблем е, че тези деца изобщо не владеят български език или го владеят слабо, което затруднява възприемането на учебния материал. Затова езиковото обучение по български език в предучилищна и начална училищна възраст е от решаващо значение. Освен държавата, която обвърза получаването на детските надбавки с посещенията в училище, с решаването на проблема се ангажира и неправителственият сектор.
Отскоро Центърът за междуетнически диалог и толерантност Амалипе - ВеликоТърново се включи в проект Language Аgainst Dropout. За политиката на ЕК, свързана с отпадането на деца от училищната система и за проекта на Амалипе чуйте разговора ни с Аглика Цветанова, съветник Икономическо управление и европейски семестър в представителството на ЕК в България и Ваня Димитрова, ръководител „Образователни програми” в Център Амалипе.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!