ЕК одобри 33 програми за рекламиране на земеделски продукти от ЕС

Снимка: БГНЕС

Отварянето на нови пазари за европейската земеделска продукция и повишаване потреблението й на пазара на Евросъюза и в трети страни. Това е целта на приетите от Европейската комисия 33 нови програми за рекламиране на земеделски продукти от ЕС . Общата  стойност е 108 млн. евро, от които 54 млн. евро се отпускат по линия на бюджета на ЕС. 

Четири от одобрените програми са български. Една от тях е на Националния съюз на градинарите. Мариана Милтенова, член на Управителния съвет на Националния съюз на градинарите в България, обясни че целта на проекта е информация и промоция на европейски пресни череши в трети страни: Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства и Беларус.

Милтенова уточни, че наложеното ограничение за внос в Русия налага търсенето на нови пазари и нови партньори. По думите й „в Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства и преди години са  изнасяни сериозни количества -  и череши, и други пресни плодове и зеленчуци. Сега обаче задачата е тези пазари да бъдат възстановени, защото интересът към нашата продукция и специално към черешите е доста голям.“ 

Стойността на проекта е 1,668 млн. евро и по думите на Марияна Милтенова  средствата ще се използват за презентационни и рекламни  дейности.  Продължителността на  одобрените от Еврокомисията програми е  три години.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!