Създаване на единен цифров пазар и киберсигурността в ЕС

киберсигурност
Снимка: neurope.eu

Стартирането на единния цифров пазар е основният въпрос, разгледан от ЕК на 9 декември. Еврокомисарите се споразумяха за регистрирането на две нови инициативи на европейските граждани. На този етап е обсъдена законовата допустимост на тези инициативи. Добрата новина е, че има политическо споразумение в тази област, а директивата, която предстои да се приеме ще бъде първото европейско споразумение за киберсигурността, която по замисъл трябва да е трансгранична.

Kои две съществени стъпки ще доведат до реални резултати за европейските граждани?

Първата касае авторското право и свободното пренасяне на абонираната онлайн музика, филми, игри, спорт във всяка една страна от ЕС. Това ще бъде сходно с направеното с роуминга и е още една стъпка, която ще сближи Европа и ще я доближи до цифровата икономика. Тази фаза на реформата с авторското право ще е факт през пролетта на 2016г. Веднага след  заседанието  Гюнтер Йотингер -  еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество посочи, че създаването на цифровия вътрешен пазар е акцент в работата на Европейската комисия и акцентира върху голямото значение на авторското право. Еврокомисарят посочи, че съществуващите разпоредби на европейското право са вече на над 14 години.

Втората стъпка към единния цифров пазар ще подпомогне развитието на електронната търговия в ЕС. Когато потребителите свалят филм или музика, те искат да са сигурни, че ще могат да гледат и слушат с нужното качество и че в противен случай ще могат да върнат парите си. Този принцип ще се отнася както за купените онлайн стоки, така и за цялото цифрово съдържание. За целта трябва да се въведат единни правила. По думите на еврокомисаря по правосъдие, потребители и равнопоставеност между половете Вера Йоурова, трябва спешно да се работи по цифрови договорни правила.  Според изявлението й, към настоящия момент само 12% от търговците предлагат стоки и услуги онлайн и само 15% от потребителите купуват от други страни.

Ясно бе очертана целта на еврокомисията, а именно - да постигне правна сигурност и опростяване, което е от особена важност за бизнеса и разширяването на дейността му в нови европейски пазари. 120 000 фирми повече ще имат възможност да продават и около 8-13 млн. допълнително потребители ще започнат да купуват в другите държави-членки на ЕС, поради облекчените условия и гаранциите, които ще получат.

Доверие и защита - особено важните фактори в онлайн средата са в основата на усилията на европейската комисия при създаването на единния цифров пазар и киберсигурността както за бизнеса, така и за отделния потребител.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!