България настига Европа в информационните технологии в образованието


Още преди 15 години въз основа на Лисабонската среща на Европейския съвет през март 2000 г. бе очертана  стратегическата цел пред Европейския съюз да се превърне в най-конкурентното и динамично общество, базирано на знания в света. Сред целите бе и въвеждането на информационните и комуникационните технологии /ИКТ/в образованието въз основа на приетия от Европейската комисия eLearning Action Plan1.
При нас Стратегията на ефективно внедряване на  ИКТ в образованието /2014-2020/ дава основните стъпки за прилагането на новите методи  в образованието.
Наскоро Министерството на образованието и науката (МОН) предложи разширяване на започналото през 2015 г. въвеждане на високи технологии в образованието с включване и на детските градини в националната програма „Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в системата на предучилищното и училищното образование“.
В проекта, публикуван за обсъждане на електронната страница на МОН, се предвижда възможност 200 училища да получат средства за нови компютри. Планира се в 30 % от яслите и детските градини да бъдат внедрени модерни технологии в образователния процес.
Къде е Българя и догонва ли  Европа в областта на информационните и комуникационни технологии в образованието - по темата говори Виктор Атанасов, директор на дирекция „Информационни и комуникационни технологии в училище” в МОН.

Още европейски новини:

www.euranetplus-inside.eu




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!