Британски медии отбелязват нараснала преднина на кампанията за брекзит



Броени дни преди решаващия референдум на 23 юни във Великобритания за оставането или напускането й на Европейския съюз, британският вестник "Independent" публикува последни данни от проучване на общественото мнение, които показват нараснала преднина на кампанията за брекзит. Запитването, направено за вестник "Evening Standard", показва, че за напускане на съюза биха гласували 53%, докато за оставане - 47 на сто от британците.

Проучването е проведено точно седмица преди деня на референдума, като кампанията за оставане губи заради въпросите, свързани с миграцията, и отделяните средства за бюджета на Евросъюза.

Едва 17% вярват, че евентуален брекзит ще навреди на домакинствата, докато близо половината - 47% се доверяват на твърдението, че Лондон плаща 350 млн. лири всяка седмица на Европейския съюз.

Това показва анкетата, въпреки че почти всички икономисти и икономически организации определят вота за напускане като "подвеждащ".

В същото време много европейски издания цитират председателя на Еврогрупата Йерун Дейселблум, че независимо от изхода от референдума във Великобритания, 19-те страни от еврозоната ще засилят сътрудничеството помежду си във всички области.


Още европейски новини:

www.euranetplus-inside.eu




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!