ЕК търси единно решение за прилагането на Директивата за командироване на работници в автомобилния транспорт



Международният съюз за автомобилен транспорт изпрати протестна декларация до еврокомисията заради въведени протекционистични мерки в международния автомобилен транспорт от някои страни-членки на ЕС. Основното недоволство е срещу въведеното минимално заплащане на час за шофьорите, които извършват превози до Германия и Франция. От бранша настояват почасовите заплащания на ден за превозвачите да отпаднат.

Според браншовия съюз тези мерки ще доведат до фрагментиране на европейския пазар. Те настояват европейската комисия да въведе  ясна и недискриминационна регулаторна рамка, която да осигури ефективното функциониране на автомобилния транспорт на Вътрешния пазар. 

Превозвачите смятат, че мерките, които се въвеждат от някои страни-членки на ЕС, може да доведат до фалит на по-малките транспортни фирми. От бранша не са съгласни с въвеждането им, тъй като транспортът ще се оскъпи. Мерките са дискриминационни спрямо българските шофьори, които работят в Европа.

Протестната декларация е подкрепена от 14 държави-членки, засегнати от въведените мерки, разказа Георги Петърнейчев - председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ)

В писмо до превозвачите еврокомисарят по транспорта Виолета Булц потвържадава, че Европейската комисия се опитва да намери единно решение за сектора, като целта е в бъдеще да бъдат избегнати мерки на отделни страни-членки, подобни на минималните почасови заплащания в Германия и Франция.

Още европейски новини:

www.euranetplus-inside.eu




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!