Младежките пътувания към Европа се увеличават


Туристическите дестинации в Европа винаги са били привлекателни за туристите от всички възрасти, но през последните години се забелязват промени в полза на възрастовата група 18 - 34 години. Това сочат данни от проучване на Европейската туристическа комисия. Младежите в отдалечените пазари в най-голяма степен изразяват намерение да посетят Европа.  

  Франция се смята за най- привлекалената дестинация за 41 % от респондентите, следвана от Германия, която с много малко изпреварва Италия. На следващо място се нареждат Великобритания и Испания.

  В най-голяма степен младежите асоциират Европа с природните й дадености, на следващо място с емблематичните места, следвани от местата с историческо и културно наследство, от местния начин на живот и от Европейската кухня.

  Задаваме си въпросът къде попада България в интереса на младежите от отдалечените пазари, които пътуват у нас. Националната ни статистика не разполага с данни колко от общия брой близо 7 милиона и 100 хиляди чуждестранни граждани, посетили страната ни през миналата година, са във възрастта 18 - 34 години. От кои далечни пазари идват туристи у нас и какъв е делът на младежките пътувания?

  Свидна Динева от Асоциацията на българските туристически оператори и туристически агенти посочва, че това са туристи от Израел, САЩ, Иран, Канада, Корея, Австралия, Япония, Ливан са далечните дестинации, от които пристигат туристи в България. Между 15 - 20 % от общия туристопоток в страната е делът на младите хора, които посещават България.

  България е сравнително слабо популярна дестинация, но за тези които идват у нас в повечето случаи попада като част от маршрута при обиколката им на Европа. Между 2, 3 дни до седмица остават младежите в столицата на България София. Разглеждат града, потапят се в нощния живот на столицата, казва Румяна Сотирова представител на може би най-популярната агенции за младежки пътувания в България.

  Ако случайно туристи от отдалечените пазари в младежка възраст попаднат на българското Черноморие, то това са единични индивидуално организирани пътувания, посочва Христо Чапкънов представител на хотелиерите на Слънчев бряг - любимо място за забавление на младежите. Прз това лято в курорта от далечните пазари се наблюдават предимно китайски туристи, които идват неорганизирано. Обикновено посещават свои близки, които са се установили или работят в България или Румъния и прекарват по няколко дни на морския бряг.

  По аналогичен начин стоят нещата и в българските ски курорти, посочват браншовици. По малко по-различен начин стоят нещата с пътуванията свързани с приключенския туризъм - въпреки, че у нас пристигат повече групи и туристи от Европа по маршрути за пешеходен или вело туризъм, свързани с каяк и рафтинг например, казва председателят на асоциацията за алтернативен туризъм Любомир Попйорданов. България се разпознава като една от най-преспективните дастинации за приключенски туризъм в Източна Европа според проучване на Световната асоциация за приключенски туризъм . У нас идват много индивидуални туристи от Хонконг, Австралия, Сингапур или Израел например. България обаче не се рекламира САЩ или изобщо на далечните пазари. Не може да се разчите само на световните пътеводители за туризъм да направят имиджът на България, смята Любомир Попйорданов.

  Според Свидна Динева дори и в Националната стратегия за туризъм няма нищо конкретно предвидено за рекламата на продуктите свързани с младежкия туризъм.

  От друга страна българските младежи, които пътуват в чужбина избират предимно интересни места по света с добър бюджет за пътуване, ползват се ниско бюджетни авиокомпаниии хотели с по-нисък клас, казва Свидна Динева.

  Тези пътувания са свързани с културнопознавателен туризъм предимно в Европа. Доста често е съчетано с посещения при приятели или близки, които живеят, учат или работят в тези страни, посочва Румяна Сотирова. Голям брой от пътуванията са свързани с обменни програми или програмите за сезонна работа. Те се комбинират и с туристически турове в рамките на 30.

  Българските младежи проявяват интерес и към екзотични дестинации в Азия, посочва Евгени Ватев - управител на туристическа агенция базирана в Студентски град в София. Напоследък се пътува до Дубай, Филипините, Тайланд, Камбоджа и Виетнам. През последните три години този туроператор също регистрира увеличение на пътуванията на младежите, като всяка година ръстът е двоен, подчертава той. Младежите все повече осъзнават колко е полезно и интересно да се пътува и да се откриват нови сегменти.

  Този пазарен сегмент в България за сега, обаче остава недооценен, оплакват се браншовиците.  


Още европейски новини:

www.euranetplus-inside.eu




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!