Решаваме проблемите с пазаруването по интернет

Потребители и търговци вече могат да решават онлайн спорове, които са предизвикани от покупки, направени по интернет. Това ще става благодарение на новата платформа (http://ec.europa.eu/odr), която пусна Европейската комисия. Тя е лесна за управление не само пред компютъра, но и през други мобилни устройства като телефон или таблет.

Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) представлява общ портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в рамките на Европейския съюз да уреждат спорове, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това означава, че тази услуга не може да се използва, ако имате проблем със закупена стока на място от магазин.

Контактна точка за онлайн платформата е Европейският потребителски център в България, който е към Комисията за защита на потребителите. До тази платформа може да се стигне и чрез сайта на Европейския потребителски център.
По данни на Европейската комисия към платформата вече са свързани 117 органа за алтернативно решаване на спорове от общо 17 държави в Европейския съюз. Алтернативното решаване на спорове е бърз и евтин начин да се намери споразумение между потребители и търговци. Тенденцията показва, че в такива случаи споровете се решават за максимум 90 дни.

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център, разказва за онлайн платформата, която разрешава спорове.

Още европейски новини на: www.euranetplus-inside.eu



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!