Нови изисквания за емисиите от въглероден двуокис за транспортния сектор в пакета "Чиста мобилност"

евранет Искра Михайлова

Пакетът "Чиста мобилност" , който предлага Европейската комисия поставя нови стандарти за емисиите от въглероден двуокис за транспортния сектор. Емисиите на въглероден двуокис, които се отделят от новите автомобили и новите микробуси ще трябва да бъдат с 30 процента по-ниски  през 2030 година в сравнение с тези през 2021 година.
Директивата за екологично чистите превозни средства се отнася и за процедурите за възлагане на обществени поръчки. Депутатът в Европейския парламент от ДПС Искра Михайлова допълни.
Не трябва да забравяме, че преди ктризата от 2009 Европа продава около 34 процента от новите автомобили в света, а сега само 20 процента, което  едоста сериозно намаление. Освен това Европейския съюз пое сериозни ангажименти в Париж по споразумението за устойчиво развитие, според които страните-членки трябва да намалят вредните емисии от въглероден двуокис в атмосферата до 2030 година с 40 процента. 
Част от пакета "Чиста мобилност" е и Директивата в областта на пътническия автобусен транспорт, с която се поставят изисквания  за развиването на автобусни линии на дълги разстояния в Европа, 
По принцип целият пакет предполага една доста сложна комбинация от участие на частния сектор. Предполага организирането на дълги преходи, за да се използват по-качествени, по-модерни автобуси, за да няма дублиране на отсечки. Ако има директни връзки, ще намалим и емисиите, защото ще намалим и пътуванията, но това е свързано със сериозни стъпки от транспортния сектор. Възможно ли е, в какъв срок е възможно да подменят автобусния си парк, могат ли да реагират с добра организация имат ли добро партньорство.  
Друго предложение на Европейската комисия е плана за действие и инвестиционни решения за трансевропейското разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива.   

Още европейски новини на: euranetplus-inside.eu



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!