Ангел Джамбазки: Дискусията за правилата на международния превоз ще бъде дълга и тежка

Третият пакет на мобилността, по-точно темата за изискванията към фирмите и шофьорите на международните тежкотоварни превози бе обсъдена в началото на седмицата на пленарната сесия на Европарламента в Страсбург. Нямаше конкретно решение, но позициите си останаха противоположни.
Българските евродепутати от различните политически сили се обединиха около позицията да не се допуска без обсъждане приемането на новите изисквания към транспортните фирми… На подобни позиции бяха и много техни колеги от Румъния, Унгария, Полша и други източноевропейски страни, които също не искат предстоящите промени в еврозаконодателството да станат факт.
Става дума за нови изисквания за часовете на труд и заплащането на превозвачите, които натоварват финансово фирмите-превозвачи. Например изискването след 72 часа престой в дадена държава да се плащат нейните ставки, не е реалистично, защото има страни като Германия и Франция, които просто не могат да бъдат преминати за толкова време. На други места като Австрия тировете не вървят в петък, събота и неделя, което също е предпоставка да се стигне до по-дълго пътуване.
Независимо от решенията на европейската Транспортна комисия, които ще се приемат в средата на следващата седмица – трябва да се търсят политически форми за решение на проблема. Евродепутатът Ангел Джамбазки има предложения да се намесят националните правителства на засегнатите държави, за да се стигне до евентуален компромис.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!