Пакета Макрон при новия състав на европарламента

С избора на нов състав на европейския парламент българските превозвачи се надяват текстовете в Пакета Мобилност 1 да бъдат преосмислени и прецизирани и да не бъде затруднявана дейността на превозвачите от която и да е страна от ЕС. Превозвачи обмислят и да запознаят новите евродепутати  с проблемните текстове от Пакета, които ограничават самото движение и според тях нарушават правото на ЕС. Припомням, че един от спорените текстове е искането камионите да се прибират на всеки 4 седмици в страната, в която са регистрирани. Българските превозвачи не приемат и забраната да се спи в кабината, въпреки че камионите са оборудвани за тази цел. Органичения има и в каботажните превози. Вместо пазарът да бъде либерализиран, то в сегашния си вид Пакета налага забрани. Друг спорен текст е и този за заплащането, което според подготвения документ трябва да се извършва в държавата, в която шофьора пребива. Ангел Траков от Съюза на международните превозвачи:

Ние ще настояваме пред нашите евродепутати да търсят съмишленици както от засегнатите държави, а това са основно държавите от периферията на ЕС, така и да търсят съмишленици от техните политически семейства.

Бившия евродепутат Николай Бареков е единственият представител от България, който подкрепи пакета Мобилност. Той настоява от транспортните фирми у нас да бъдат договорени нови условия на труд за българските шофьори на камиони. Неговата позиция известна ли е и на другите евродепутати:

Моята позиция е известна на всички поради простата причина, че с моя глас Пакетът Мобилност беше приет в предишния парламент. Моето желание е за увеличение на заплатите на шофьорите не е с 20 %, а с 50 % и толкова бяха приели, така да се каже, моето предложение техните началници - превозвачите. Оттук насетне всичко е в ръцете на Европейския парламент и Европейския съвет. Мисля, че в обозримо бъдеще заплатите на българските шофьори ще бъдат  уеднаквени с техните европейски колеги. Според мен всичко трябва да се реши на масата на преговорите, но неизбежно е повишаването на заплатите и подобряването на условията на труд на българските шофьори в Европа. Това е директива - тук не можем да говорим въобще да се избегнат такива директиви. Когато българските работници работят в България, особено в провинцията, виждате, че те могат да работят и за жълти стотинки, но когато става въпрос за европейски правила в Европа, няма кой да остави своите работници да работят за такива пари. Искам да кажа, че в основата са трудовите договори. Не може да се работи на минимална работна заплата.

Европейската комисия публикува анализ на нуждата от безопасни паркинги за камионите. Необходимо е изграждането на 400 000 сигурни и охраняеми зони за паркиране в Европейския съюз. Според статистиката товарните камиони често стават обект на кражби и нападения, като близо 75 % от тези инциденти се случват, когато камионите престояват на неохранявани паркинги.
Евродепутатът Ангел Джамбазки, не е убеден че на територията на целия Европейски съюз биха могли да се изградят 400 000 сигурни и охраняеми зони за паркиране:

Това означава охрана, бариери, огради, камери, хора, които да стоят там. Има едни правила в международния транспорт, които са от втората половина на миналия век. И те казват, че застраховката на товара не важи, ако водачът не е в кабината. Това по принцип е изначално нечестно, защото водачът работи два пъти - през деня кара камиона, а през нощта работи нощен пазач, трябва да си пази стоката. Но тъй като те не искат да променят правилата на застраховане и ще построят 400 000 хиляди паркинга.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!