Обмен на добри практики в образованието между страните от ЕС в условията на Covid-19

Асим Адемов: Образователни платформи предлагат възможности за онлайн обмен и онлайн обучения

Онлайн обучение в Атина, 19 ноември 2020 г.
Снимка: БТА

Образованието и обучението в условията на пандемия поставят редица предизвикателства пред образователните политики на страните членки на ЕС.

„Към днешна дата не можем да говорим за обща европейска стратегия в сферата на образованието“, смята евродепутатът от ЕНП Асим Адемов, член на Комисията по образование и култура в ЕП.

„Има няколко платформи, в които учителите могат да се включат, да общуват, да обменят ресурси, да използват възможностите, които дават платформите, за да споделят добри практики в тази трудна ситуация. В тях могат да споделят опит за начина, по който трябва да се провежда и конструира обучението. Има такива възможности и при желание учителите могат да се включват в тези платформи и да обменят опит, да видят какво става в другите страни. Все пак убедено ще кажа, че ние сме една от страните членки, които много добре се справят в тази ситуация.“

Една от целите на ЕС в сферата на образованието е изграждането на европейско пространство за образование. Според него страните вървят уверено и сигурно към реализирането на тази цел, макар крачките да са малки.

„Тук можем да говорим за стратегическата рамка образование и обучение 2020 и за програмата „Учене през целия живот“. Живеем в едни много динамични времена, в които условията се променят много бързо. Икономическата среда се променя много бързо. Професии, които сега ги има, след 15-20 години няма да ги има.  Затова хората, и най-вече по-младите, трябва да са по-креативни, по-мобилни, да са готови за пазара на труда. Въпреки всеобщото мнение, че днешната младеж е цифрово поколение, много от тях не разполагат с достатъчно цифрови умения. От решаващо значение е да се предприемат допълнителни мерки с цел отстраняването на тези недостатъци в образованието и обучението, за да се намали цифровото разделение между учениците. Целта е още от ранна детска възраст да се обхванат поне 95% от децата. Най-малко 40% от хората на възраст 30-34 години трябва да са завършили някаква степен на висше образование. Една голяма част от младежите между 18 и 34 години трябва да имат възможност да учат или стажуват в чужбина.“




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!