Кампанията за медийна грамотност и борба с дезинформацията на eTwinning продължава

Снимка: архив

Продължава кампанията за медийна грамотност и борба с дезинформацията, която се провежда тази година в рамките на "eTwinning" (еТуиннинг). Това е общност, в която може да се включи всеки работещ в детска градина или училище в европейска държава. Тя предлага платформа за педагози -  за общуване, сътрудничество и създаване на общи проекти. 

Освен на професионалното развитие на общуващите, тазгодишната кампания обръща специално внимание на дигиталното гражданство и критичното мислене на учениците.

Неслучайно първият етап на мащабната кампания се проведе под надслов "Как да бъдем интелигентни онлайн", а вторият предшестваше честванията на "Деня на електронното побратимяване" - 9 май, по случай който европейският комисар по въпросите на иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел каза: 

„Това не е просто ден, а Денят на Европа! Това е един вид послание към общността, тъй като вие сте част от една европейска история за успеха! "еТуиннинг" е част от програмата "Еразъм Плюс", в която са заложени ценности, които ни обединяват като европейското сътрудничество и приобщаване, както и достъп до качествено образование за всеки“. 

В рамките на този етап бяха обсъдени редица въпроси, включително за фалшивите новини и негативно онлайн съдържание от членовете на общността, т.нар. еТуинъри. Много от тях взеха участие и в онлайн събития на Пролетната кампания, включително и комисар Мария Габриел:
„Със своя слоган "Как да бъдем разумни онлайн?" тази кампания насочва вниманието и на ученици, и на учители към проблема. Фалшивите новини в социалните мрежи продължават да са предизвикателство покрай Ковид-19. А какво по-добро място от класната стая, за да се научим да се справяме с тях?“

„Дезинформацията ни тревожи отдавна, а случващото се по време на пандемията от Ковид-19 е чудесен пример за това как тя може да повлияе на нашето възприятие за дадени факти - били те и доказани научно. Това може да попречи на хората да вземат информирано решение по даден въпрос. Хубаво е, че можем да обсъдим как учителите могат да развият умения за тези решения, включително и медийна грамотност сред децата. Както и какъв да бъде подходът им в класните стаи по тези въпроси“, обясни Юлиане фон Реперт-Бисмарк от  "Детектори на лъжата" (Lie Detectors) - неправителствена организация, занимаваща се медийна грамотност. Именно за нея говорят и журналистите, които организацията изпращат в училище при децата, за да ги обучават как да различават истина от лъжа.

Нашите разговори в реалния свят се влияят от прочетеното и видяното онлайн, а това носи риск. Дезинформацията не е нов проблем, но се увеличава като явление заради дигиталните технологии“, добави европейският комисар Мария Габриел. 

Есенната кампания ще се проведе през септември-октомври като в рамките на този етап ще бъде насърчено създаването на качествени проекти, целящи борба с дезинформацията и популяризиращи медийната грамотност. А в рамките на четвъртия - заключителен етап е предвидена конференция на училищата, част от "eTwinning". 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!