Дигиталната трансформация и ученето през целия живот – европейски пресечни точки
публикувано на 24.11.21 в 12:05
-
Репортаж на Красимир Мартинов, Радио България
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Индексът за навлизането на цифровите технологии в икономиката и обществото – DESI, използван при разработването на европейския „Цифров компас до 2030 година“, показва, че 4 от всеки 10 възрастни, както и всеки трети работещ европеец, няма основни дигитални умения. Затова и в плана си за цифрово образование Европейската комисия е заложила целта до 2025 година 70% от възрастните европейци да са придобили основни дигитални умения.
Това няма как да стане без промени в образователната система.
„Днес имаме нужда от скоростна промяна, защото се учим през целия живот. Вече не е от значение само това, което ни преподават в училище, но и това как като възрастни продължаваме да се учим и да използваме наученото в наша полза“, твърди Дивина Фрау-Мейгс – професор по социология на медиите и информационно-комуникационните технологии в Сорбоната, търсен експерт в европейските институции. По думите ѝ, днес е важно университетите, училищата и образователните центрове да навлязат по-бързо и в дигиталния свят, за да могат да наложат и там традиционните ценности на Европа. Полезна отправна точка за успех по пътя на дигиталната трансформация са различните образователни ресурси, създавани с помощта на Европейската комисия, какъвто е многоезичната електронна платформа за учене на възрастни EPALE. Тя предоставя образователно съдържание, семинари, възможност за работа в мрежи и е с отворено членство на професионалисти в образованието за възрастни.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!