Дигиталната трансформация и ученето през целия живот – европейски пресечни точки

Снимка: epale.ec.europa.eu
Да направи образованието достъпно за всички граждани във всички фази на живота им винаги е било приоритет на ЕС. А дигиталното пространство дава широк спектър от възможности. Как обаче един възрастен човек ще се научи да използва интернет банкирането, например? Най-вероятно ще му е необходима помощ от другиго, или поне - писмено упътване.

Индексът за навлизането на цифровите технологии в икономиката и обществото – DESI,  използван при разработването на европейския „Цифров компас до 2030 година“, показва, че 4 от всеки 10 възрастни, както и всеки трети работещ европеец, няма основни дигитални умения. Затова и в плана си за цифрово образование Европейската комисия е заложила целта до 2025 година 70% от възрастните европейци да са придобили основни дигитални умения.

Това няма как да стане без промени в образователната система.
„Днес имаме нужда от скоростна промяна, защото се учим през целия живот. Вече не е от значение само това, което ни преподават в училище, но и това как като възрастни продължаваме да се учим и да използваме наученото в наша полза“, твърди Дивина Фрау-Мейгс – професор по социология на медиите и информационно-комуникационните технологии в Сорбоната, търсен експерт в европейските институции. По думите ѝ, днес е важно университетите, училищата и образователните центрове да навлязат по-бързо и в дигиталния свят, за да могат да наложат и там традиционните ценности на Европа.

Полезна отправна точка за успех по пътя на дигиталната трансформация са различните образователни ресурси, създавани с помощта на Европейската комисия, какъвто е многоезичната електронна платформа за учене на възрастни EPALE. Тя предоставя образователно съдържание, семинари, възможност за работа в мрежи и е с отворено членство на професионалисти в образованието за възрастни.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!