Кои са възможните решения за БДЖ

Часове преди заседанието на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание депутатът Иван Иванов от „БСП – лява България” от Шумен, Искрен Веселинов от Патриотичния фронт в Русе и Станислав Иванов от ГЕРБ коментираха за Радио Шумен ситуацията в БДЖ и спирането на някои влакове. В интервю за програма „Днес” Иван Иванов категорично се противопостави на действията на БДЖ и на Министерството на транспорта и съобщенията за спиране на губещите влакове в България. По думите му, липсващите 40 милиона за железниците могат да дойдат от държавния бюджет. Запазването на тези линии е необходимо, защото БДЖ има и социални функции.
Според Иван Иванов спирането на част от влаковете, които минават през Шумен, ще доведе и до закриване на жп секцията в областния град. А това ще предизвика допълнително социално напрежение.
С Иван Иванов разговаря Роза Енчева. Повече от него чуйте в звуковия файл.


Депутатът от Русе Искрен Веселинов, избран от листата на Патриотичния фронт, заяви, че неговите колеги твърдо ще защитават позицията против закриването на линии в Североизточна България и в цялата страна. Според него през последния четвърт век България няма стратегия за развитие на БДЖ. С Искрен Веселинов разговаря Роза Енчева.


Станислав Иванов от ГЕРБ, член на транспортната комисия в парламента, заяви, че реформата в БДЖ ще има и тя ще включва нови влакове, нов подвижен състав, ще се поднови и релсовият път с европейски средства. „Ще се търсят оптимални решения за БДЖ, но съкращаването на влакове сега се налага, защото правителството плаща за чужди грешки“, каза за Радио Шумен Станислав Иванов. Повече от него чуйте от интервюто на Роза Енчева в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!