Предизборната кампания, която се води преди местните избори тази година, е вяла. Това обяви в интервю за Радио Пловдив директорът на "Инстутита за анализи и маркетинг" Юлий Павлов.
По думите му, кампанията е евтина и залага предимно на листовки, с които се пълнят пощенските кутии на избирателите.
Хората не четат тези листовки, а ги изхвърлят директно в кошчето, допълни Павлов.
Юлий Павлов коментира още, че има отделни населени места, където борбата е по-оспорвана.
В големите градове като София, Варна и Пловдив борбата е по-забележима, но като цяло политическите сили насочиха средствата за кампанията в друга посока, каза социологът.
Павлов допълни, че информацията от колегите му сочи, че социологическите изследвания тази година са по-малко от преди. Същата била и информацията от пиар агенциите, без да са намалели ресурсите на партиите.
Без да имаме доказателства, логиката подсказва, че тези пари са насочени към, както аз го нарекох, директен маркетинг. Парите са насочени към хора, които са готови за някой лев да продадат гласа си. Друга форма на директния маркетинг е корпоративният вот, коментира Павлов.
В интервюто си Юлий Павлов коментира и нивото на кандидатите за изборни длъжности, което по думите му става все по-ниско.
Качествените хора все по-рядко се съгласяват да се впускат в това състезание. Повечето от тези, които се хвърлят в тази политическа битка, са водени от егоистични подбуди, заключи социологът.