Доклад за изборите и медиите: Негативно бяха отразени парламентарните партии

Парламентарно представените партии и коалиции  са негативно отразявани в медиите преди и по време на изборите, показва окончателният доклад за медиен мониторинг на Института за социална интеграция. От него става ясно още, че  предизборната информационна кампания на ЦИК е била изключително слаба.

Мониторингът обхваща 20 медии за периода 25-и март - 26-и май като в него не са включени рекламните хроники, които са част от платената предизборна кампания. Най-често попадащата партия в медиите е ГЕРБ, следвана от БСП, ДПС, "България без цензура", "Атака", АБВ и Реформаторският блок. Парламентарно представените партии са отрицателно отразявани, а изцяло положително е представена коалицията около "България без цензура", показва докладът на института.

Картината е сходна и при лидерите на партии. Най-голямо медийно присъствие е имал Бойко Борисов, следван от Сергей Станишев и Николай Бареков. 

Анализът показва още, че предизборната кампания е била слаба и в нея липсвала европейски дебат. Таня Балова от Института за социална интеграция се аргументира:
   Факт, неразбирането на бюлетината, неразбирано използване на преференциалния вот, множеството невалидни бюлетини, както и липса на интерес относно машинното гласуване. На страниците на РИК-овете в страната липсваше каквато и да е информация , не само информационна кампания, а и всякакви други документални формации.
   Според доклада на института е липсвал и предизборен дебат между основните водачи на листи.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!