Медийни експерти за кампанията за Евроизборите 2014

Снимка: БГНЕС
Две независими едно от друго изследвания показват каква е била медийната среда в България по време на кампанията за Евроизбори 2014 - на Съвета за електронни медии и на фондация "Медийна демокрация". Резултатите от двете наблюдения се представят в един и същи ден, което дава възможност за непосредствено сравнение, за анализ на тенденциите и за изводи в посока необходимост от промяна на отделни законови регламенти.

Председателят на СЕМ Георги Лозанов обобщава, че кампанията за ЕП в България е била балансирана, че анти-европейските послания са били отхвърлени като неприемливи от по-голямата част от аудиторията, че новите правила, свързани с т.нар. "медийни пакети" са добра крачка в търсенето на нов модел на отразяване на политическите послания.

Николета Даскалова от Фондация "Медийна демокрация" прави по-широк преглед на медийните платформи, вкл. интернет, като стига до извода, че политиците са се представяли по-често в социалните мрежи, но не са успявали да откликнат на аудиторията и да водят диалог с тях. Налага се извода за повече официализирани послания, което дава отражение и в гласуването по време на изборите за Европейски парламент.

Чуйте.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!