Московски представя до дни стабилизационната програма за БДЖ

Ивайло Московски
Снимка: БГНЕС

Стабилизационната програма за БДЖ ще бъде представена пред обществото през следващата седмица.

Това обеща министърът на транспорта Ивайло Московски преди участието му в конференцията "Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015", предаде БГНЕС.

В края на настоящата седмица има вътрешна среща с всички компании в сектора, обясни Московски. "Другата седмица ще имаме готовност да я представим на обществото", каза той програмата за спасение на БДЖ. Тя ще бъде предоставена за публично обсъждане за колкото е необходимо, обеща министърът и посочи, че става дума за средносрочна програма за период 7 - 10 години, в която са заложени много мерки.

По казуса с фирмата за таксиметрови услуги UBER Московски каза, че е "последният човек, който ще бъде пречка за развитие на нови технологии и иноваторство в сферата на транспорта", но към момента дейността на UBER не кореспондира със законодателството и няма нито една инициатива, която по някакъв начин да иска тя да бъде регламентирана.

"Не виждам как тази дейност законово към днешна дата може да се осъществява в България", каза той, след което призна, че при посещението си в Брюксел е поискал повече информация за тази дейност и се е оказало, че в Белгия тя работи. "За България едва ли ще бъде толкова атрактивна услугата, не смея да предричам, но по-скоро ме информират, че самите таксиметрови компании започват да обследват вариант да ползват тази платформа, така че някакъв хибриден вариант ми се струва по-работещ за България", коментира транспортният министър.

По думите, липсата на носене на каквато и да е отговорност от тази услуга е сериозна тема и тя трябва да бъде законодателно регламентирана. В момента към България това е незаконно разписана дейност, така че вероятно не плащат данъци, добави Московски.

Основният приоритет по Оперативна програма "Транспорт" е продължаване на развитието по коридорите, които пресичат България, каза Ивайло Московски относно темата на днешната конференция. "Опитваме се да работим и по прилежащите връзки на тези транспортни коридори", добави той.

По пътните проекти основен приоритет е завършването на АМ "Струма", като в зависимост от изпълнението, ако се реализира икономия от търговете, средства ще се пренасочат към АМ "Хемус" и тунелът под Шипка, каза той и обясни, че изграждането на АМ "Хемус" ще започне с бюджетни средства.

"Хубаво е да се знае, че проектната готовност на всички наши бенефициенти е по-голяма, отколкото ресурсът, с който разполагаме", каза Московски и добави, че се продължава и работата по столичното метро.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!