Френската прокуратура: Вторият пилот вероятно умишлено е разбил самолета

| обновено на 26.03.15 в 20:39
Снимка: ЕПА/БГНЕС
Аудиозаписите от черната кутия на катастрофиралия в Алпите германски Ербъс А320 са показали, че единият от пилотите е останал заключен извън кабината по неизвестни засега причини, непосредствено преди падането на самолета. Информацията изтече в различни медии, след като снощи френската служба, разследваща катастрофата, отказа да даде подробности за записа. Продължава търсенето на втората черна кутия.
Днес главният прокурор на Марсилия Брис Робен потвърди на пресконференция, че от записа в черната кутия на катастрофиралия в Южна Франция самолет става ясно, че единият пилот е напуснал пилотската кабина. Вторият пилот е поел самостоятелно управлението на самолета. В записа се чува, че той е бил жив и е дишал до момента на сблъсъка. Засега се предполага, че вторият пилот умишлено е отказал да отвори вратата на кабината. Смята се, че той е активирал бутона за снижаване и очевидно е разбил нарочно самолета: 
Смятам, че той умишлено е отказал да отвори вратата и е натиснал бутона, за да свали самолета.
Първият пилот на катастрофиралия германски самолет е останал блокиран извън кабината. Според редица медии в началото на полета екипажът е разговарял спокойно, по-късно единият пилот е излязъл от кабината. Връщайки се, той е чукал все по-настоятелно на вратата, но не е получил отговор до края на фаталния полет, когато зазвъняват аларми.
Разследващите от германска страна изключват категорично терористичен мотив за свалянето на самолета. Лична трагедия или психични проблеми най-вероятно са причина за самоубийството на втория пилот на машината на "Джърмануингс".
Андреас Лубиц
28-годишният втори пилот на самолета Ербъс А320 е свалил най-вероятно съзнателно самолета, с който загинаха 150 души. Младият пилот Андреас Лубиц е на работа в "Джърмануингс" от 2013 година. Той живеел в Дюселдорф с родителите си, но е родом от град Монтабаур в провинция Райнланд-Пфалц. Причините за странното му действие не са ясни. До последно обаче той е в съзнание и въпреки това не подава сигнал за помощ. В "Луфтханза" е имало слухове сред колегите му, че младият пилот се е борил с психични проблеми. Ясно е, че той не е бил принуден да заключва първия пилот извън кабината, а е направил това доброволно, потвърди прокуратурата в Дюселдорф.

Андреас е имал приятели, бил е весел и любезен човек. Нямал съпруга и деца, живеел с родителите си. През последните месеци си взел второ жилище в Дюселдорф. Семейството му е било сред фамилиите, които пристигнаха на летището в Дюселдорф, за да научат подробности за загиналите си близки. Властите обаче са се погрижили те да не срещат фамилиите на пътниците. Днес полицията отцепи къщата на семейството му в Монтабаур, за да ги защити от евентуални нападения от скръб.

Пилотът е имал едва 630 летателни часа и е бил сравнително неопитен. Прокуратурата изключи терористичен мотив за действията му и посочи, че летецът никога не е бил подозиран в съмнителни контакти. Знае се също, че пътниците в самолета са осъзнали какво става твърде късно – секунди преди сблъсъка със земята. Виковете им се чуват едва в последния момент.

Новите сведения насочиха експертите, макар и предпазливо, към версията за самоубийство на пилота в кабината (хипотезата за прилошаване изглежда по-невероятна). Възникна полемика и относно сигурността на пилотските кабини и възможността да бъдат блокирани отвътре след атентатите в Ню Йорк от 11-и септември.
От "Луфтханза" съобщиха, че тази сутрин ще транспортират със специален полет роднини на жертвите до мястото на трагедията. Държавните лидери на Франция, Германия и Испания почетоха заедно паметта на жертвите от катастрофата на германския самолет. 

Президентът Франсоа Оланд увери канцлера Ангела Меркел и премиера Мариано Рахой, че ще бъде направено всичко възможно, за да се изяснят обстоятелствата около трагедията. Трите страни водят съвместно разследване.

Директорът на "Луфтханза" Карстен Шпор потвърди на пресконференция, че става дума за нарочен акт на втория пилот. От "Луфтханза" бяха категорични, че това е ужасяващ, но единичен случай, тъй като обучението и тестовете на пилотите на "Луфтханза" са водещите тестове, прилагани на пилотите и на други авиолинии. Предполага се, че пилотът е имал психични затруднения – депресия. Шпор съобщи, че Любиц е прекъснал обучението си за 6 месеца. След това отново е бил тестван. "Луфтханза" и следствието ще разследват по-подробно дали Любиц е имал психични проблеми. За момента се изключва версията, че става дума за терористичен акт. 

Следователи обискират апартамента в Дюселдорф на втория пилот. Полицията претърсва адреси в Дюселдорф, както и на други места, за документи и доказателства, съобщи представител на германската прокуратура, цитиран от Ройтерс. По думите му, обиските не са приключили и ще е необходимо време, за да се направи оценка на резултатите от тях.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Свързани новини

Карстен Шпор

Карстен Шпор: Инцидентът не променя доверието ми в нашите пилоти

Изпълнителният директор на германския авиопревозвач „Луфтханза” Карстен Шпор заяви, че не смята за необходимо да се променят процедурите и правилата, които са в сила по време на полет. Разбира се, ще бъде обсъдено с експерти на компанията и от..

публикувано на 26.03.15 в 16:29

Н. Радулов: Рано е да се отхвърля версията, че катастрофата със самолета е резултат от терористичен акт

Катастрофата на самолета не може да е в резултат на внезапен подтик. Това е много тежко решение - един човек не само да прекрати живота си, но и да извърши това с огромно количество хора, част от които и деца. На мен ми се струва, че са..

публикувано на 26.03.15 в 16:42