Парламентът прие промените в Закона за железопътния транспорт, избегнахме санкция от ЕК

| обновено на 26.02.16 в 09:58
Снимка: НКЖИ
Депутатите приеха окончателно и промените в Закона за железопътния транспорт, с които влизат в сила европейските директиви за създаване на единно европейско железопътно пространство. Европейската комисия предупреди страната ни, че ако до два месеца не приеме новите мерки за единно европейско железопътно пространство, ще последват санкции.

Въвеждането на директива по т. нар. "Четвърти железопътен пакет" установява нови правила за управление на железопътната инфраструктура, критерии за лицензиране и упражняване на регулаторен надзор. Изисква се и допускането на частни фирми в жп сектора.

Не става дума за понижаване на социалните стандарти, а за създаване на нови възможности. Разбира се, от 28 страни - членки, традиционно в много от тях, железопътният транспорт е собственост на държавата. Но жп секторът ще спечели, ако се отвори за конкуренция. Вижте промяната в самолетния транспорт спрямо това, което беше преди 20 години – цените на билетите намаляха, предлаганите дестинации са повече, мерките за сигурност се повишиха. Защо да не направи същото и за влаковете, обясни пред БНР говорителят на Еврокомисията по транспорта Якуб Адамович.

Към момента "Холдинг БДЖ" е все още под държавно управление.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!