Годината на презареждането

Снимка: БГНЕС

В общественото пространство е много важно да има послания. След спрените обществени поръчки най-вече в пътното строителство, в сектора идва годината на презареждането. Това е едно интересно тълкувание, след като проблемите са същите, само че по-дълбоки. И то не само заради дупките.
Новото презареждане е по същите участъци, познати до болка на пътници и шофьори, на българи и гости наши. И на хрониките с произшествия - цялото трасе София - Ботевград, част от магистралите Хемус и Струма,  Бяла - Русе,  околовръстния пръстен на столицата. Да не бъдем лоши пророци, но част от амбицията на управлението отново ще е усвояване на средства, понякога обявявани за евро, а после допълвани с бюджета и последващите ремонти на току-що откритите километри, защото или трафикът бил по-тежък, или почвите по-леки, или завоите по-криви, или тунелите по нетунели.
И по тези сметки новите шосета поскъпват. Пътят Видин - Ботевград е проектиран за около 300 млн. евро вече е двоен. А дори и горивата поевтиняха три пъти. За 100 км. от Търново до Русе за сега се търсят 1 млрд. лв. А самото разделяне на участъците по очакваните магистрали, наричано за по-европейско лотове на лотчета оскъпява и проектиране и изпълнение, а рисковете за качеството е като при много непознати дюлгери на една къща.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!