Димитър Ганчев: Трябва по-силен контрол над предизборната агитация в интернет

Снимка: БГНЕС

Трябва да има по-силен контрол върху  изборната агитация в интернет, заяви Димитър Ганчев от "Интернет общество“ по повод сигнал до "Хоризонт" за появила се реклама на кандидат за евродепутат в игра, достъпна в интернет.

Според Ганчев няма нищо необичайно, а по-скоро примерът показва неправилно насочването към аудитория:

Има механизми, с които се избягва показване на неподходяща реклама за деца, само че партийната агитация не се включва в тази реклама. Механизмите в интернет за контрол на рекламата, за нейното таргетиране, вероятно все още не са достатъчно добри и трябва да се работи повече.


Според Ганчев трябва да се разшири понятието реклама за възрастни и в него да влизат не само еротичните сайтове:

Те едва ли са се прицелвали точно към това. В механизмите за публикуване на реклама в интернет не казваш "публикувай ми името ето в тази игра", "публикувай ми я на такава и такава аудитория". Отделен е въпросът дали е правилно таргетирана аудиторията, дали е правилно създаден акаунтът в "Гугъл", защото тя, като си създавате акаунт, вие определяте каква ви е възрастта и ако не сте я определили точно, можете да получите реклама, която не е предназначена за вас.


Заради сигнал с участието на деца ЦИК наскоро спря реклама на една от партиите.

Репортажа на Добромир Видев можете да чуете от звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!