Експерти предлагат промени в предизборните кампании

Председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов предложи да се създаде фонд, за който медиите да кандидатстват с проекти за професионално направени предизборни кампании. Това стана на дискусията "Медиите правят избори" в рамките на фестивала "Медиамикс", който се провежда за 20-и път в курортния комплекс "Албена".

Според Лозанов по този начин медиите ще поемат редакционна отговорност за начина, по който правят кампаниите. Ще се елиминира и директният контакт, при който партиите плащат на медиите.

Според Георги Лозанов това е начин кампаниите да протичат преимуществено в медиите, защото техният смисъл е да се защити правото на хората за информиран избор.

Тази кампания така и така ще е платена от нас и от парите, които държавата отделя за партиите, но които да бъдат през определен фонд, за който се кандидатства, насочени към медиите, а пък медиите да поемат определена отговорност, кандидатствайки с проекти по какъв начин ще реализират кампанията. И така да се смени изцяло духа на кампанията. Да изчезне плащането от партии на медии.

Цветозар Томов, говорител на ЦИК, предложи да бъде променен типът финансиране на предизборните кампании на политическите партии. Това да става чрез ваучери.

Плащането от бюджета на партии да се редуцира, ако не да се прекъсне, а те да получават единствено определен тип услуги. Една от най-важните следва да бъде предоставяне на средства за рекламна кампания по време на избори в медиите, което ще отхвърли и някои корупционни практики в партиите, смята Томов.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!