24 млн. лева инвестиции отчете Съюзът на пивоварите

Снимка: ЕПА/БГНЕС


Съюзът на пивоварите отчете 24 млн. лева инвестиции и спад с 6 на сто в продажбите през първата половина на годината. Тази година компаниите са пуснали 9 нови продукта на пазара и успешно конкурират чуждия внос в сектора, отчетоха по повод професионалния си празник - 20-и юли, Денят на Св. Пророк Илия.
Какъв е приносът на българския консуматор в потреблението и оборота на бирената индустрия?

Общото количество на изпитото пиво у нас през миналата година е пет милиона и половина хектолитра - средно по 74 литра на човек. Най-често бирата е консумирана през юни в Русе и по морето. Там проучване отчита и най-висока консумация на жените.

Това, което радва пивоварите, е предпочитанието към българските марки, въпреки нарастващия внос и въпреки отчитания спад в продажбите, казва Изпълнителният директор на съюза Ивана Радомирова.

Не случайно ние се шегуваме, че нашият най-добър бизнес партньор е слънцето. Поради дъждовете, хладното лято, наводненията, силно стагнираните семейни бюджети. Това явно се отрази върху настроението, върху покупателните възможности на хората.

Оказа се, че дори световното първенство по футбол не е повлияло на приходите от индустрията.

Изключения правят, разбира се, страната-домакин и също така страните, които имат участници отбори в световните финали. И ние се включваме в тази категория с изключителния успех на българския национален отбор от 1994-та година, когато консумацията на бира се повиши с около 17 процента. Това е установил специален анализ на Председателя на Управителния съвет на съсловната организация Владимир Иванов.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!