Московски поиска подкрепа от ресорната парламентарна комисия заради намаления бюджет на БДЖ

Снимка: БГНЕС

Министърът на транспорта Ивайло Московски поиска подкрепа от ресорната парламентарна комисия заради намаления бюджет на БДЖ. Държавната субсидия за железниците е намалена с  40 млн. лева, което може да доведе до съкращения на влакове и служители. Според сметките на министъра става въпрос за около 2 хиляди железничари и повече от 200 влака.

Държавната субсидия на БДЖ е намалена от 180 милиона лева на 140 милиона лева. Другите 40 милиона лева няма да бъдат орязани, обясни Московски, но ще трябва да бъдат използвани за погасяване на дълговете на дружеството към кредиторите:

Търсим подкрепа от комисия, да ни осигурят тези липсващи пари от бюджета. Ако не бъде направено, ще викна синдикатите съвместно да мислим от къде, какво може да оптимизираме, за да не се стига до съкращения.

Синдикатите вероятно няма да са съгласни на съкращения:

Ами да ми предложат на какво са съгласни.

Според подписания колективен трудов договор съкращения в БДЖ не може да има без съгласието на социалните партньори, които преди дни бяха категорични, че няма да позволят поредна оптимизация на персонала. Министърът обясни още, че освен служители ще бъдат съкратени и 220 композиции: 

Правителството на Орешарски на всичкото отгоре върна всички губещи влакове обратно в движение. Би могло да се намери алтернатива там, където е довеждащ транспорта, т.е. където се движи цяла влакова композиция, няма действително пътникопоток и са доказано много губещи. Според мен трябва да се намери алтернатива - довеждащият транспорт, т.е. от тези малки спирки и към по-големите гари би могло да се осъществява с автобусен транспорт или както искате го разбирайте, защото по-евтино ще излезе.

Пред депутатите в парламентарната комисия по транспорт министърът обясни, че и дружеството "Товарни превози" също е с големи дългове, заради което трудно ще бъде продадено.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!