ЕП постигна споразумение по т.нар. Четвърти законодателен пакет за железопътния транспорт

Европейската комисия определи като историческо споразумението, постигнато снощи от Европейския парламент и министрите по така наречения "Четвърти законодателен пакет" за железопътния транспорт. Той цели да намали монопола на националните железопътни компании на територията на всяка от държавите в Европа. От 2023 г. нататък компетентните органи ще трябва да възлагат договори за обществени услуги за железопътен превоз чрез търгове на състезателни начала. Това ще даде възможност на чуждестранни частни фирми да предлагат влаков транспорт у нас. 

Пред БНР говорителят на ЕК по транспорта Якуб Адамович обясни, че планът не е заплаха, а възможност за по-добро качество и цени за потребителя:

Това не означава, че в страни като България, където държавните железници са важна институция по исторически причини, служителите ще загубят работата си. Това е така, защото има преходни периоди за всичко. Предвидени са и мерки за социална защита след 2023 г.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!