Все повече жалби срещу некоректни онлайн търговци постъпват в Европейския потребителски център

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Все повече жалби срещу некоректни онлайн търговци постъпват в Европейския потребителски център. Пред "Хоризонт" ръководителят му Игнат Арсенов предупреди потребителите да проверяват внимателно търговците, преди да направят поръчка от сайтовете им.

Често се случва търговецът, от който е направена поръчката, да не е посочил адрес, заради което потребителят не може да се откаже от покупката, въпреки че има право на това, предупреди Игнат Арсенов:

Първият проблем, доставяш една стока, която всъщност не е достатъчно качествена или не е това, което потребителите очакват. Едно е да видиш нещо на снимка в интернет, друго, това, което е реално.

Около 20% от жалбите в Европейския потребителски център са за накачествени мобилни телефони или таблети и още около 20% за проблеми при закупена черна и бяла техника.

Не са редки случаите, когато потребителите се оказва, че пазаруват от сайт, който е от Китай, от Щатите, от друга държава, където трудно може да им се окаже съдействие, да кажем, че практически е невъзможно.

Затова съветът на Арсенов е да проверяваме добре сайтовете, от които пазаруваме. По отношение на другите сигнали:

Транспортът формира някъде под 25 процента от нашите жалби.

Жалбите за некачествени туристически услуги обаче намаляват.

Още за правата на потребителите ще чуете в предаването "Хоризонт за вас".


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!