СЕМ отчита изостряне на политическия дебат на финалната права преди изборите

СЕМ

На днешното си редовно заседание Съветът за електронни медии прие третия междинен доклад от наблюдението на предизборната кампания. Мониторинг експертите на регулатора изготвят подобен доклад във всяка седмица от кампанията. Периодът на представения днес мониторинг е 10-16 март. В наблюдението на СЕМ са включени 41 телевизионни и радиопрограми.

Експертите в СЕМ констатират, че през тази трета седмица кампанията е станала по-интензивна, защото се е увеличило количеството и разнообразието на предизборните форми - както платени, така и безплатни. Дебатите са продължили да бъдат най-атрактивната дискусионна форма в радио- и телевизионния ефир, но платената агитация се е засилила и това е нормално с напредването на кампанията.

Медийното отразяване е станало по-активно, защото се е увеличило и количеството на формите. Експертът в специализираната администрация на СЕМ Виржиния Савова посочи:

Тонът между участниците в политическата надпревара се изостря, което вероятно е свързано с предстоящия край на кампанията.

Изводите в настоящия междинен доклад на СЕМ отчитат по-голяма динамика при отразяването на предизборната кампания както в обществените, така и в търговските медии. Регистрира се увеличаване на платената политическа агитация под формата на клипове и репортажи. Въпреки това наблюдението отчита, че в предизборното медийно съдържание преобладават безплатните политически участия, а само при някои медии доминират платените. Освен това се запазва тенденцията политическата реторика да е ситуирана в дискусионни форми, защото това е най-атрактивно за аудиторията.

Председателят на медийния регулатор Мария Стоянова акцентира върху съдържателната страна на кампанията:

Като изключим трите доставчика на съдържание - ТВ "Алфа", ТВ "Скат" и ТВ "България 24", характерно е да отбележим, че няма българска медия, която да държи конкретно определена тенденция от другите политематични доставчици на съдържание, което е изключително характерен за Европа начин на поднасяне на съдържание и сериозно се отличава от американския подход на отразяване.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!