Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

ДКЕВР иска да съкрати сроковете, в които енергодружествата отговарят на жалби

Снимка: БГНЕС

ЧЕЗ, EVN и ЕНЕРГО-ПРО  възразиха срещу  намерението на регулатора да съкрати сроковете, в които те трябва да отговарят на жалби от бизнес клиенти. В Държавната комисия за енергийно и водно регулиране бяха обсъдени общите условия на трите дружествата  в качеството им на крайни доставчици.

Зорница Генова от ЧЕЗ заяви, че негативният ефект от съкращаването на сроковете за отговор на жалби ще е повишаване на оперативните разходи на електроразпределителните дружества: Освен че ще се повишат оперативните разходи, това създава риска да бъдат лишени доставчиците от достатъчно време за проверка и за реално решаване на оплакването в една жалба.

От EVN възразиха и срещу изискването да записват разговорите с клиенти в регистър с упоменати дата и час. От компанията поискаха прецизиране на текстовете в доклада на ДКЕВР, така че да стане ясно кои точно разговори трябва да бъдат записвани. Председателят на регулатора Боян Боев заяви, че идеята е записите да бъдат използвани от ДКЕВР в случай на необходимост.

Пламен Стефанов от ЕНЕРГО-ПРО обърна внимание на предложението на енергийния регулатор да отпадне правото на доставчика да поиска гаранционно обезпечение от клиента в случай на системни просрочия на плащанията: Считаме това за несправедливо спрямо доставчиците, тъй като по правилата за търговия ние сме задължени да поддържаме гаранционно обезпечение в полза на електроенергиен системен оператор.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!