Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Агенцията за малките и средни предприятия иска удължаване на проекта за насърчаване на интернационализацията

Снимка: архив

Да се удължи с година срокът на проекта за насърчаване на интернационализацията на българските предприятия е поискала Изпълнителната агенция за малките и средни предприятия. Очаква се управляващият орган да даде отговор до края на седмицата.

Проектът е на стойност 27 милиона лева, а средствата са по Оперативна програма "Конкурентноспособност". Сред дейностите в подкрепа на износа на българските малки и средни предприятия са обучение на техни представители, участие в международни изложения и панаири, търговски мисии и бизнес форуми в страната и чужбина, както логистична и финансова подкрепа от агенцията.

По проекта е създаден национален експортен портал, който съдържа полезна за фирмите информация. Проучване сред тези, които са се възползвали от проекта показва, че 80 на сто от фирмите отчитат ползи от участието си и увеличение на поръчките. 28,5 на сто от тях посочват, че са разкрили нови работни места, а близо 67 на сто, че са реализирали износ. Валя Попова - координатор по проекта посочи секторите, от които фирмите са най-активни:

Хранителни продукти и напитки, след тях са фирмите за парфюмерия и козметика, на трето място са мебелната промишленост, дървообработващите фирми и ако трябва да говорим за резултати, мисля, че и при тях резултатите са най-големи. И може би това се дължи и на факта, че в крайна сметка тези сектори се подпомагат от 2000-та година с участие, подпомагани от страна на различни проекти на държавата, за участие в международни панаири и специализирани изложби. 

През следващия програмен период отново ще има подобен проект, съобщиха от агенцията, като уточниха, че са водени разговори за нови възможности за финансиране на фирмите чрез ваучерни схеми за участие в изложения извън страната. Тази схема може да се приложи както за обучение, така и за насърчаване на предприемачеството.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!