Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Таксата за повторно включване на електричество след спирането му заради неплатени сметки да се запази и занапред - за това настояват от електроразпределителното дружество ЧЕЗ.
В Държавния енергиен регулатор бяха обсъдени новите общи условия за компанията. Окончателното решение за тях ще бъде взето в края на този месец.
Зорница Генова от ЧЕЗ посочи, че отпадането на таксата за повторно включване би обременило изрядните клиенти.
Няма защо всички други изрядни клиенти да заплащат за това, че разпределителното дружество трябва да отиде веднъж да го прекъсне и след това да го възстанови, смята Генова.
Диян Илиев, член на енергийния регулатор, не се съгласи с това твърдение. Той смята, че тази такса е извън ценообразувателния елемент.
В плановете на комисарите от ДКЕВР е да изчислят дали размерът на сега действащата такса е разумен.
Тази такса вече е 19.20 лева, уточни Илиев.
Според енергийния регулатор, при подадено по-ниско или по-високо напрежение от нормалното, сметката за ток трябва да бъде намалена наполовина до отстраняването на проблема. Могат да изгорят абсолютно всички уреди. Второ - един и същи абонат подава повече от една жалба, не се реагира от дружеството, подчертаха от ДКЕВР. За целта са нужни умни електромери, които обаче са скъпи, контрираха от ЧЕЗ.
Изключително скъпа система, която ще доведе до увеличаване цената за крайните потребители, твърдят от дружеството.
Регулаторът и ЧЕЗ се разминаха и във вижданията си и за процента на основателните клиентски жалби за некачествено електричество. Между 40 и 50 процента са прави клиентите, смятат от ДКЕВР. От ЧЕЗ смятат, че процентът на основателните жалби е минимален.