Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Четири са рисковите проекти по оперативна програма "Транспорт" от изминалия програмен период. Министърът на транспорта Данаил Папазов посочи, че рисковете идват от закъснелите процедури по стартиране на жп проектите Септември - Пловдив и Първомай - Свиленград, а в пътния сектор е натрупано закъснение в изграждането на магистралите „Марица” и „Струма”.
Проблемите в голяма степен са преодолени, заяви министър Папазов и увери, че ЛОТ-2 на магистрала "Марица" ще завърши тази година, а ЛОТ-1 в началото на следващата. Очакванията са автомагистрала "Люлин" също да завърши през следващата година.
Направено е и предложение за съфинансиране от държавния бюджет или от Българската банка за развитие, което да позволи все пак завършването на проектите, посочи Папазов:
В първото писмо беше за 50 процента да стане съфинансирането, а второто - след разговори с Министерство на финансите, беше за 40 процента.
Някои от проблемите ще се решат, защото са предвидени в субсидията и в капиталови трансфери:
БДЖ получи 30 милиона капиталов трансфер за тази година, като се планира в следващите години също да бъдат по 30 милиона, тоест съфинансирането тук не е пряко по европейски фондове, но пък този проект отпада от приоритетите. Капиталовите трансфер на НКЖ тази година ще бъдат увеличени с почти 55 милиона, като сме направили предложение за следващите две това увеличение да бъде по 57 милиона лева.
Има интерес от чуждестранни инвеститори за осъществяването на пътен и на железопътен проект, който свързва турската граница с Русе.