Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Законът за защита на потребителите вече позволява връщане на стоката в магазина без неустойка до 14 дни

Снимка: БГНЕС

От една на две седмици се удължава срокът, в който можем да върнем закупена в магазина стока. Това предвиждат окончателно приетите промени в Закона за защита на потребителите. 14-дневният срок започва да тече от датата на сключване на договора за услуги или от датата на приемане на стоките при договор за продажба.

Промените ще ни позволят да се откажем от сключен договор и да върнем стоката без да посочваме причина, без да дължим обезщетение или да плащаме неустойка, както и каквито и да е разходи. Ще можем да поискаме да ни върнат парите и от разстояние, без да се налага да посещаваме магазина, от който сме пазарували. При договори извън търговския обект търговецът ще трябва да предостави задължителната преддоговорна информация, както и копие от подписания договор или потвърждение на договора. От 500 до 3 000 лева глоба заплашва всеки онлайн търговец, който не спази тези изисквания, както и ако не посочва на сайта си как може да се направи рекламация на стоката му. Ако търговецът не е посочил адрес, законодателят е предвидил удължаване на срока за връщане от 7 дни на 3 месеца. Идеята е ако няма адрес да бъде сезирана Комисията за защита на потребителите, която да му наложи санкция и да принуди фирмата му да върне парите.

Законът слага край на безкрайното връщане в сервиза на електрически уреди например. Ако такъв се развали три пъти в гаранционен срок, търговецът е длъжен да върне парите или да предостави нов уред.

Законът предвижда още да се създадат помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите. Те ще решават потребителски спорове в областта на енергетиката, топло- и водоснабдяването, телекомуникациите, превоза на пътници, както и в областта на финансовите услуги.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!