Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

На този етап ЕК не предвижда решения или инициативи във връзка със самолетната катастрофа

Европейската комисия на този етап не смята да взема решения или да предлага политически инициативи във връзка с катастрофата на малайзийския Боинг над Украйна. Говорителката на комисията Пия Хансен обясни, че това може да стане едва когато има достатъчно данни за случилото се:

Преди да правим каквито и да било заключения, е важно да се запознаем с фактите, да бъде проведено разследването и да видим резултати от него.

Очаква се във вторник на редовното си заседание външните министри от Евросъюза да обсъдят случая и да излязат с позиция по него.

Междувременно европейски експерти по въздухоплаване и контрол на трафика обясниха, че стандартната практика е до един месец да има предварителен доклад от разследването и то да бъде приключено в рамките на една година.

Европейската комисия и Европейската дипломатическа служба няма да участват в това разследване или да изпращат свои екипи. Водеща роля в него ще има Украйна, очаква се да се включат още Малайзия – като засегната страна, Съединените щати, където е произведен Боинг-а, Холандия, от която са най-много от жертвите, вероятно и Великобритания, където са произведени двигателите.

Обикновено записите от черните кутии се четат в страната, където е произведен самолетът, решението къде да стане това обаче се взема от държавата, която е водеща при разследването. Фалшификацията на данните от черните кутии е много трудна – почти невъзможна, обясниха експерти. Освен от тях, разследващите ще използват и други данни, а акустичният анализ може да даде полезни индикации какво се е случило. По данни на Европейската организация за безопасност на въздухоплаването – Евроконтрол, в която членува и Украйна, малайзийският Боинг се е движил в съответствие с предварително обявения летателен план. Организацията не може да се намесва в решенията на Украйна за установяване на забранена за полети зона.

75 проценат от полетите, които обикновено преминават през зоната на катастрофата на малайзийския самолет в Украйна, в момента продължават да използват този маршрут. За други трасетата са били променени, което е довело до увеличаване с 10-15 на сто на трафика над България, Румъния, Полша и Турция. Данните бяха обавени от Европейската комисия.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!