Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Смолянският областен управител Димитър Кръстанов поиска до 20 на сто по-висока държавна субсидия за зимното поддържане на Родопските общини.
Община Смолян има 495 километра общинска пътна мрежа. Община Мадан има малко под 300 - това са едни огромни територии за снегопочистване. При всички случаи ние ще се съберем с екипа и ще подготвим една докладна записка до премиера.
Девет от 10-те общини в Смолянско дължат пари за зимно подържане към фирмите. Единствено най-малката община Борино няма дълг. За да спести пари, община Доспат за поредна година изпълнява дейностите, не чрез възлагане на външна фирма, допълва кметът Бисер Чаушев:
Наемаме пряко машини със съответните механици или водачи на моторни превозни средства от местни фирми.
Договорите за подържане на републиканската пътна мрежа в Смолянско изтичат в началото на месец декември, но нов договор няма подписан. При всички случаи, през зимата проблеми ще стрещнат пътуващите през прохода Превала - участък, който трябваше да се ремонтира през 201-а година.
Два пъти съм разговарял с инженер Лазар Лазаров. Провалът на ЛОТ-27 ми създаде изключителен проблем. Аз не съм допускал, че може до такава степен да се забави съдебното произнасяне по спора, което реално в момента пречи и по отношение на договорите с фирмите за пътно подържане. Той каза: Не се притеснявай. Имаме възможност да продължим договорите с фирмите до април, до май.
Новият министър на регионалното развитие и благоустройството заяви, че за средствата за зимното почистване на пътищата ще се разчита на актуализацията на бюджета.
Техниката, която ще почиства пътищата в Добричко през зимата е изправна, но не достигат хора. Снегопочистващата техника е оборудвана с необходимия инвентар. Сключени са договори с фирмите-изпълнители, част от машините са на ремонт.
Основният проблем с днешна дата е липсата на водачи на техниката. Не достигат хора за да се осигури денонощна работа на смени. В Шабла все още няма базирана нито една машина. Това би забавило почистването на пътя Каварна-Шабла-Дуранколак-границата с Румъния. Заради липсата на водач, не е предвиден и така необходимият роторен снегорин.