Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Лиляна Павлова: Националната програма за действия и за превенция при свлачищата е готова

Лиляна Павлова
Снимка: БГНЕС

Националната програма за действия и за превенция при свлачищата е готова, но е в процес на актуализация. Това се налага заради зачестилите свлачища, посочи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова

Само за два месеца имаме активирани над 27 нови свлачищни процеси. Надявам се до края на месец април да можем да изготвим не само програмата като такава, но и някакъв план, сметка и разчет до 2020-а година как да бъде осигурен този ресурс, тъй като общата сума до 2020-а, която е необходима, е 870 милиона, но тя е само за мерки, свързани със свлачища, превенция на свлачища, аброзия и ерозия, съответно на бреговете на Черно море и на Дунав. Паралелно с това ние имаме допълнително образувани аварийни бедствени ситуации в общините, които са свързани с наводненията, така че това са допълнителни средства извън тези 870 милиона. Годишният бюджет на междуведомствената комисия е само 70 милиона.

Министър Павлова посочи и как ще се ремонтират отсечките по магистралите "Тракия" и "Хемус", заради което от 1-ви април там скоростта се ограничава на 90 километра в час: 

Разбира се, най-добрият вариант е да ги ремонтираме, но само за участъка на Пазарджик необходимите средства за най-тежкия участък - около 67-и километър - са необходими 70 милиона само за този участък и то, ако говорим само за рехабилитация, а не за цялостно възстановяване на платното. Участъкът, който е най-критичен на магистрала "Хемус" в участъка Шумен - Белокопитово, е около 30 километра. Там са необходими допълнително също 30 милиона само да изправим неравностите на пътя, защото ние тук не можем да говорим само за изкръпване на дупки, нещо, което правим постоянно. В момента ние говорим все пак за цялостна промяна и реконструкция на основата.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!