Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Около 2 800 000 лева са задълженията на битовите абонати и юридическите лица към ВиК- Ямбол. Всеки месец от дружеството завеждат нови дела срещу некоректните клиенти. Макар и бавно обаче, задълженията намаляват.
През последните две години от дружеството са успели да съберат около 800 000 лева стари задължения. Запазва се и тенденцията по-голяматата част от несъбраните сметки да са на битови абонати. ВиК Ямбол не може да си възвърне парите изцяло поради неплатежоспособността на някои от абонатите, въпреки че голяма част от делата се печелят в съда от дружеството.
Най-сериозна остава ситуацията в ромската махала, поясни инженер Стоян Радев, управител на ВиК- Ямбол, който допълни че продължава и прекъсването на водозахранването на некоректните платци:
Процедурата по наредба ни задължава преди да прекъснем някой абонат, задължително да направим една покана за доброволно плащане. Ако не се реагира в рамките на един месец, пращаме още едно писмо с уведомление за прекъсване. Този срок е 15 дни и ако отново не се реагира, тогава се стига до тази крайна мярка.
Другият голям проблем на ВиК дружеството са непрекъснатите аварии, особено през летните месеци. Липсата на достатъчно средства не дава възможност за реконструкция на амортизираната до крайност водопроводна мрежа. Така в града ежедневно възникват десетки аварии, а водата, която се губи преди да стигне до чешмите на гражданите, е повече от 70 процента.