Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Магазини за ученически стоки и пособия неправомерно съкращават срока за връщане на покупка, направена по интернет. Вместо регламентираните 14 дни, те ограничават времето до 7 дни, съобщават от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Част от търговците посочват 30-дневен срок за възстановяване на платена сума в случай на отказ, въпреки че според Закона за защита на потребителите, и този срок е 14 дни.
Липсва и напомняне за наличието на законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба.
При някои случаи липсва информация при какви условия потребителят може да се откаже от поръчката, каза пред "Хоризонт“ председателят на Комисията за защита потребителите Димитър Маргаритов. Той напомни и какви са глобите:
Максималните санкции, до които ние можем да стигнем, във връзка с нелоялни, заблуждаващи, агресивни търговски практики, е до 30 000 лв. първоначално нарушение на търговец и до 50 000 лв. при повторно нарушение. Но когато става дума за големи търговци, които оперират на „широк фронт“, ние по-скоро се придържаме към максимума, тъй като те могат да засегнат със своите нелоялни практики неограничен кръг потребители и всъщност нарушението е доста сериозно в такива случаи.